Fra Servicering til Aktivering – har du tillid…?

Hvis du har børn kender du sikkert begrebet.

Hvad med dit lederskab og din ledelse? Hvor servicerer du i stedet for at aktivere?

Det er også en fremtidstrend.

Servicering = Management ……. Aktivering = Leadership.

Et eksempel:

Dine ledere eller medarbejdere kigger på dig og spørger til den nye strategi. Du forklarer og forklarer = servicering.

Aktivering: – de spørger til strategien. Giv dem overskrifterne, og bed dem tænke, hvordan og hvorfor. De aktiverer deres tanker, viden, refleksioner, erfaringer mv. – integrerer det og tager ejerskab.

Din rolle er at coache og skabe interesse og tillid.

Dine sidegevinster: højere motivation, anerkendelse (af dem og deres erfaring, viden mv.), ejerskab og større forståelse → effektivitet og resultater.

Tillid er et must for dit lederskab. Måske husker du, da jeg skrev om fra ‘Mere til Bedre’. Du får ikke mere tid i fremtiden og du skal ikke lede mere i fremtiden (som er nu…), du skal lede bedre, bruge din tid bedre.

Tillid er en af dine shortcuts til bedre ledelse.

Næste blog handler mere om tillid, og hvad hvis du nu ikke føler tillid til dine omgivelser….

Du kan også glæde dig til d. 26. september kl. 14-17.30, hvor jeg sammen med Instituttet for Fremtidsforskning holder et seminar ‘Becoming the next Icon in Leadership’, hvor du bliver skarp på, hvor du er med dit lederskab, dit lederteam og din virksomhed i forhold til fremtidens megatrends. Glæd dig til at stille skarpt og få tændt lyset for alvor.

God fornøjelse med mere aktivering!

Leave a Comment